måndag 4 februari 2008

Vikarie, duschar som sprängs och semle-brist

Idag har det verkligen vart en seeeeeeg måndag (som de flesta måndagarna, gillar inte måndagar). Men, men.

Min vikarie som ska ta över när jag blir mamma-ledig har börjat idag förresten. Det blir säkert bra det där, men det kändes otroligt oförberett idag, och jag vet inte riktigt hur jag ska lära ut. Tur att jag inte satsade på en karriär som lärare... Men det är ju nästan 3 månader kvar tills det är dags för mig att gå hem, så det hinner ju ordna upp sig.

Efter jobbet så mötte jag upp Annelie för en fika, det var mysigt! Skoj att bli lite uppdaterad i hennes liv. På vägen hem så tänkte jag göra Simon glad genom att köpa med mig semlor hem, men de var slut på alla fyra (Ica St Per, Landings, Ica kvarnen och hydro) ställen jag letade. Damn it! 

Pratade nyss med pappa och familjen som är i fjällen (blev ju inget för mig iår... ) och fick höra historier om duschar som spängts () och super-vurpor på klinkers-golvet. Men annars så hade de visst det bra! Åh, vad jag längtar till nästa år, då jäklar ska det åkas skidor!

Jaja, nu ska jag gå och ta mig en tallrik citron/kaktus sorbét. Becuse I’m worth it.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar