onsdag 6 februari 2008

Fika, dusch-rutiner, lugn och ro och tidningar

Efter jobbet idag så var jag och fikade hos Carro som nyss har flyttat. Det var trevligt! Och skoj att se hur hon bodde. Hon berättade också att de som hade bott där innan inte hade städat ur lägenheten innan... Ursch! Jag hade blivit jätte sur. När man precis har flyttstädat i sin gamla lägenhet så vill man ju inte ställa sig och städa efter någon annan direkt.

Just nu så har jag precis kommit ut ur duschen, på någotvis så har jag gjort det till en vana att duscha på kvällen numera (förut så tyckte jag inte att jag behövde duscha varje dag, man kan ju tvätta av sig lite ändå om man ändå inte gjort nå ansträngande under dagen), och jag kan inte riktigt slappna av ordentligt innan jag har tagit min dusch och känner mig ren, fräsch och insmord.

Nu sitter jag här i soffan med datorn i knät och njuter av att det är tyst runt omkring efter en hektisk dag på jobbet. Och det gör bebisen med. Den lever om och härjar i magen!

Tänkte surfa runt ett litet tag till, sen ska jag lägga mig i sängen och bläddra i mina i stort sett oöppnade tidningar, Veckorevyn (nya kom idag), Elle och Sofis mode. Jag är ett riktigt tidnings-freak!!! Jag läser i stort sett inga böcker (då ska det vara nå riktigt speciellt) men jag läser en miljard tidningar. Men mer om det någon annangång.

Sov gott sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar