onsdag 6 februari 2008

Äcklig lunch mån-tis-ons. Skit också!

Den här veckans luncher har verkligen inte vart någon höjdare måste jag säga. I måndags och tisdags så åt jag av äckelgrytan (gjorde en misslyckad älg-gryta i söndags) och idag så trodde jag att matlådan iaf skulle vara ok, men den var äckligast av äckligast! Så tråkigt!

Igår så gjorde jag "hemma-gjord" ravioli (eller ja, det var Ica's ravioli på färskpasta med ricotta ost och spenat i, som jag kokade i tomatsås), igår så var det väl ingen höjdare direkt (köp annan, dyrare pasta/ravioli om ni vill testa själva. Det blir super!) men det gick ju att äta. Men idag, ursch, det var knappt ätbart! Och det luktade hemskt, försökte äta så mycket som jag kunde få i mig men sen gav jag upp. Blä! Och nu sitter den där stanken kvar i min näsa (jag hoppas att det bara är i min näsa och att inte hela jag luktar så!)... Jag fick stilla min värsta hunger med två chokladbitar från godis lådan som inte heller var så värst goda (Center dark var inte värd de där fem kronorna).

Hur ska jag kunna genomlida den här dagen? Jag som hade tänkt att jag skulle börja äta nyttigare, eller iaf mindre godsaker. Men jag kommer väl att ha rensat godislådan innan dagen är slut. Antar jag.

Blä, blä, blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar