fredag 1 februari 2008

Hemma-kär

Jag har blivit extremt hemma-kär på senaste. Jag vet inte om det beror på hormoner, att jag trivs så bra hemma eller att jag helt enkelt har blivit lat. Så mycket som jag har vart hemma på senaste tiden, det var det länge sen jag var! Oftast så brukar jag ha någonting inplanerat på kvällarna (som träning, fika/shopping på stan eller hälsa på familjen i Funbo) och det har hört till ovanligheterna att jag haft en hel-kväll hemma. Men nu på senaste så har jag mest bara kommit hem efter jobbet, lagat mat och donat hemma.

Men jag har några anledningar till som jag tror bidrar till att jag mest känner att vara hemma och mysa. Det är dessa:

- Det är så mörkt och sunkigt väder ute, så när man väl kommit hem så vill man inte ut i det igen.

- Jag har lagt fotbollen och friskis på hyllan fram tills jag inte är gravid längre (jag har läst att det är så mycket man måste tänka på och undvika så jag tycker att det är lika bra att vila från det så länge)

- Jag har haft kasst med pengar både i januari och februari, och jag vet att jag har svårt att låta bli att shoppa om jag springer på stan, så jag försöker att undvika det.

- Vi har det så otroligt mysigt hemma, och jag trivs så bra i våran nya lägenhet! Jag blir så glad bara av att vara hemma, och jag är så otroligt himla nöjd med hur mitt liv blivit!

Och visst ska man göra det man känner för? Om jag känner för att vara hemma så kan jag ju få vara det tycker jag. Fast man känner ju sig lite tråkig också, som bara hänger hemma i myskläder på all ledig tid. Haha! Men det är ju inte direkt så att det alltid vart så. Det är ju bara sen efter jul... Och ca 10 timmar om dagen spenderar jag ju på jobbet (det tar ju lite tid att gå till och från också).

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar