tisdag 28 oktober 2008

7 sanningar om mig

Har blivit utmanad av Maja. Knepigt värre, men jag kör på.

1. Jag hatar när folk tar i mina fötter (snudd på panik) och tycker att fötter i allmänhet är ganska äckliga. Dessutom så kittlar det super mycket till och med när jag själv rör mina fötter!

2. Jag var grymt sen med det mesta när jag var mindre. Började typ sminka mig i slutet av åttan, och drömde inte om killar utan mer om att bli fotbollsproffs. Favoritaffären i högstadiet var Stadium.

3. Bar tjocka långkalsonger under jeansen året om för att de skulle sitta tajt när jag var yngre. Som tur är så väger jag lite mer nu så att jag slipper hålla på så. Svettigt värre!

4. Jag tycker att fräknar är supersnyggt och tycker det är tråkigt att mina inte syns lika mycket som förut. Så tycker jag att födelsemärken är fint (och personligt)! Tråkigt att jag typ inte har några.

5. Jag känner att efter varje gång jag berättat att jag har 9 syskon så måste jag förklara att vi INTE är kristna utan att mamma gillar bebisar. För det verkar som att folk tror att enda anledningen till att folk skaffar många barn är för att de inte får använda preventivmedel (och det tror jag att mina föräldrar får..?).

6. Jag är grymt trött på att folk aldrig vet vad det är jag jobbar med. Säger originalare er något? Inte? Nehe.

7. Jag har tre stora operationsärr på kroppen, på insidan av vänster handled är det största (och tre mindre som hör till det också) som kommer från en moppeolycka, krockade nämligen med pappa som sett mig och stannat med bussen typ 20 meter hemifrån... Kanske inte borde ta det där körkortet ändå.

Det näst största är kejsarsnittsärret, som operationspersonalen sa var jätte fint för att det såg ut som en glad mun..? Eh? Nej, men det var visst rätt ok för att vara ett kejsarsnitts ärr.

Sen på insidan av höger armbåge som jag fick efter att jag skulle göra en kullerbytta och armen hoppade ur led, och den där lilla kulan man har där sprack sönder. Mysigt.

Så där!

Då ska jag utmana vidare. Emma och Mamma (Ville)? Kom igen nu.

Enjoy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar