tisdag 7 oktober 2008

Varför är det så svårt att förstå?!

Jag tänker speciellt på det här med folk som klankar ner som fan på stora bloggare (jag är ju ingen vidare stor bloggare, så mig är det ingen som klankar ner på. ). De går in på bloggen och skriver elaka kommentarer. Men de som gör det verkar ju inte förstå att om de ogillar en blogg så är det bäst att bara inte gå in. För faktiskt så är det ju så att oavsett orsaken du går in på en blogg för att du gillar den eller för att du stör dig som fan på personen som skriver så bidrar ju du till att bloggen blir större, och ju större bloggen blir desto högre upp hamnar den på alla listor. Och det bidrar ju till att ännu fler folk hittar dit.

I stortsett alla större bloggar skriver ju inlägg om elaka kommentarer (som ofta är helt sjukt elaka och obefogade) de får, anledningen till att jag skrev det här var för att jag såg att Elin Kling hade skrivit det här inlägget. Och jag gillar ju Elin Kling!

Här är ett par andra inlägg i samma stil:

Bloggkommentatorerna: Tack till alla idioter!

Engla: Jag orkar inte

Blondinbella: Ni läsare...

Ok, visst kan jag tycka att om man har en stor blogg som man tjänar massa pengar på, och dessutom förmodligen har en ganska så stor skara fans som läser och kommenterar en massa snällt så får man väl liksom godta att det kommer lite skit också.

Men i mitt huvud fungerar det ialla fall så här: Jag läser bloggar som jag gillar/tycker är roliga att läsa och går inte in på bloggar som jag inte gillar. Som tex kan jag ge Alex Schulman, jag tål inte karln. Så därför läser jag inte hans blogg. Det är ju bara dumt, och slöseri med tid.

Och, det som gör bloggar stora är ju antalet som läser. Och gillar man inte en blogg så vill man väl inte bidra till det? Eller?

Ärsch, det här vart ju ett flummigt inlägg. Men det är ju en sak som stör mig så mycket. Att folk är så puckade ibland.

Nu ska jag plocka iordning lite här så att jag är klar för att gå till marknaden på Vakalatorg när Erika ringer sen.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar