fredag 24 oktober 2008

Ännu ett pessimist-inlägg?

Satt nyss och funderade på om jag skulle göra en inlägg eller inte. Känner mig inte så där värst positiv och på topp idag heller, och Simon hade vart uppmärksam och sa igår att jag skrivit negativa inlägg två dagar i rad. Och risken är ju stor att det här också blir ett så jag hoppar över att skriva hur jag mår och berättar vad jag gjort istället.

En bra och en dålig lista får det bli så får vi se vad som överväger den här dagen.

+ Jag har tvättat mitt ENORMA tvättberg.

+ Jag har duschat, skrubbat ansiktet, lagt ansiktsmask (både scrub och mask från TVÅL) och sedan smöjt in ansiktet med en skön olja och creme (prover från Decleor som jag fått från Annelie, super bra är de!).

+ Jag har bakat kärleksmums! Mmm!

+ Jag har dammsugit

+ Jag har badat mitt lilla vattendjur (Tuva, så klart!) i badbaljan.

+ Skrattat åt en Tuva som är helt vild i sin gåstol, full fart frammåt oavsett vad som är i vägen!

+ Simon pratade om pizza ikväll när jag pratade med honom.

- Jag har tvättat mitt ENORMA tvättberg (jo det får stå på både + och -).

- Jag lyckades välta ut en full kaffekopp på våran ljus-beige matta. Super duper minus!

- Jag tänker att jag ska tvätta mattan så jag kämpar med att få fram den, men sen inser jag att den är ju aldeles för stor för tvättmaskinen.

- Jag har inte skurat golvet trots att det behövs.

- Jag tog mig inte iväg på mamma-gympan.

Sju + och fem -, så den här dagen måste ju räknas som ok ändå. Det är bara det att jag grämer mig som fan över mattan. Skit i helvetes också. Men om Simon skulle ha lust att åka fixa en flaska vin när han ändå ska åka och köpa pizza så väger det upp det.

Nu måste jag nog ta och väcka min lilla (nej, hon är inte så värst liten egentligen, när hon var 5,5 månad vägde hon lika mycket som kusin Erica vägde när hon var 10 månader...) stjärna.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar