onsdag 29 oktober 2008

Onsdag den 29:e oktober och Tuvas matvanor

Humör: Glad! På senaste tiden så har jag fått ett par super gulliga kommentarer här på bloggen och då blir jag verkligen jätte glad!

Gjort: Gått upp 05.20 med Tuva, myst med henne, tagit reda på en stor bajskatastrof, badad Tuva, donat och bloggat.

Planer: Träffa Maja för en fika här hemma, men innan dess måste jag iväg och lämna in Simons skridskor på slipning.

Ser på: Vakna med the Voice (men det är ju slutar ju 9.00) och Tuvisen som härjar.

Lyssnar på: P3 och Tuvas skrik, ja inte skrik av missnöje utan hon har kommit på att hon kan göra några gälla/hes ilskrik. Skit kul tycker hon! Kanske försöker hon härma min sångröst kom jag på nu?

Läser: Bloggar.

Dricker: Kaffe och järn-juicen. As always.

Äter: Frukost (mackor med avocado, mums!) och lunch (kyckling-wok från igår också mums!). Funderar på om jag ska svänga ihop lite cocostoppar?

Bästa: Att Tuva är mycket gladare idag, och att jag lyckats få henne att sova länge ett par gånger.

Sämsta: Ekonomin. As always...

Tänker på: Hur mycket Tuva behöver äta egentligen? Jag tycker att jag ger henne massa mat, men ibland så verkar det inte finnas någon botten i den ungen. Välling kan hon äta hur mycket som helst! Nu får hon en HEL FULL flaska och ändå blir hon ledsen och arg när den tar slut. Mer kan hon ju inte äta väl? Hon får välling tre gånger om dagen, gröt med fruktpuré två gånger och lite mellanmål mellan det. Det borde väl räcka? Eller ger jag henne för lite?

Barn: Bättre idag! Hennes klocka är fortfarande på sommartid med hon har sovit bra nu på dagen. Skönt!

Väder: Dimma och kallt! Minusgrader imorse.

Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar