söndag 19 oktober 2008

Blogawards 2008 (sista inlägget, jag lovar)

Ja, det här blir sista inlägget. Jag lovar, någon ände måste det ju finnas! Hehe.

I torsdags var det alltså dags för Veckorevyns blogaward, jag och Carro hade bestämt att vi skulle ta 16.39 tåget till Stockholm och sen som jag alltid lyckas bli (trots att jag var ute i god tid, färdig sminkad och påklädd säkert 20 minuter innan jag skulle åka) fick jag cykla i superfart till Kvarnen för att handla en liten flaska vin och en sallad innan jag trampade vidare till tåget där Carro väntade.

På tåget var stämingen på topp! Vi drack vin, jag åt sallad och vi var förväntansfulla inför kvällen. På väg till Sturecompagniet så skulle Carro ta en genväg, vilket resulterade i en ca 20 minuter längre promenad. Haha! Men det var kul att se lite mer av Stockholm än det jag brukar se på mina "shoppingresor". Jag har ju inte vart på Stureplan tidigare faktiskt (har inte kännt nå direkt behov heller).

När vi kom fram så var det kö, rosa mattan utrullad och en vit hummer-limousine med bloggerskor i stod utanför. Inne på Sturecompagniet så var det fullt med tjejer i små fina klänningar och höööööga klackar. Vingligt värre alltså. Hehe! De bjöd på mat, dryck och en massa andra grejer men det var så trångt överallt så jag och Carro tog plats brevid scenen istället och sen stannade vi där resten av kvällen (vi lyckades ju hitta typ enda sittplatserna på stället, precis brevid scenen! Yes!).

Efter en supersnabb modevisning som man knappt ens hann uppfatta så var det paus i ca 45 minuter. Men jag och Carro satt och spanade på bloggerskor (Kenza, Blondinbella, Bloggkommentatorerna, Mogi, Hanna Fridén och en oändlig skara till) och kändisar (Ebba von Sydow - så klart!, Bingo Rimér med dotter, Chippens Oksana Andersson på högaste klackarna på kvällen, Josefin Craaford, Carolina Gynning, Linda Skugge, Idol-Sibel och en skara till var de vi såg under kvällen) medans vi väntade på prisutdelningen.

Prisutdelningen var ju så klart skoj att se på, en himlans massa priser var det! Det verkade dock hyfsat rörigt och det visades fel blogg som vunnit en gång och fel prisutdelare till fel pris osv. Men man kan ju inte ha alla rätt heller.

Efter att allt var slut på själva awarden, vi hade köat i en halv evighet för att få ut våra jackor och hämtat ut den tunga goodiebagen så var klockan 21.30 och det var dags för efterfest på Hells Kitchen. Men både jag och Carro kände oss trötta (och gamla, det finns ju en anledning till att det inte serverades alkohol på awarden) så vi bestämde oss för att knata (rätt väg den här gången...) till centralen och tog 22.09 tåget hem. Det var lagom kände vi! Jag skulle ju hem och passa en liten Tuva och Carro skulle upp och jobba. Vi är förståndiga vi! Hehe.

Nej, nu får det vara slut på den här lilla uppsatsen (Simon tycker att jag är as tråkig som sitter med datorn) och på inlägg om Blog awards.

Resten av vikt är de här:

Mina bilder från VR's Blogawards, Vi börjar med goodiebagen!, Blogawards-outfit.

Så det var nog allt tror jag.

Hörs imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar