onsdag 1 oktober 2008

Babysimmet gick bra!

Ja, igår så var det ju babysim igen. Och det gick hur bra som helst! Tuva var med på allt och badade på. Så det var riktigt skoj.

En övning var att man skulle ha dem på armen så att de flöt på magen, och sprattlade de så fick man gå frammåt men var de stilla så skulle man stå still så att de skulle förstå att de skulle röra på sig för att ta sig frammåt. Först bara låg Tuva där, men sen fick hon syn på en boll som hon ville ha, ha, ha! Och då blev det en väldig fart. Haha! Alla grodor, ankor och annat struntade hon i. Det var bollen hon skulle ha! (Vilket iofs var lite dumt, för det är ju mycket svårare att få tag på en rund boll än en groda)

Jag hade förberett mig för katastrof och eftersom jag skulle dit själv den här gången så tog jag på mig och Tuva de kläder jag kunde hitta som var lättast att ta på och av. Det var ju ganska bra ändå, trots att det inte blev någon katastrof. Tuva blev lite små kinkig sen när vi skulle duscha och klä på oss. Men det är ju inte alls så konstigt, hon gillar ju inte att klä på sig i vanliga fall heller. Och det är ju ganska bökigt att hålla på med en bebis själv i ett litet omklädningsrum. Och speciellt med en bebis som börjar vara rädd för allt och alla...

Nej, nu ska jag sätta på kaffe tänkte jag skriva. Men kaffebryggaren har ju gjort sitt nu. Sten-död! Helvetes. Hur ska det här gå?!?!

Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar