onsdag 8 oktober 2008

Personliga visitkort är "ingen big deal"

Jag har läst på en massa olika större bloggar att de beställt visitkort genom Johnlook, och de är oftast helt fascinerade (eh.. stavar jag rätt nu?) över att beställa visitkort därifrån. För att citera Natacha Peyre:

"Designföretaget johnlook.com har en ny tjänst som heter
John Look Tailoring. Med den kan du enkelt och prisvärt få design på ex dina visitkort uppgraderad med ex din logo eller bild, lyxigare papper, eller andra effekter. De kan också göra design helt enligt önskemål, som t ex mina modellkort"

Det låter ju som om det är något helt utöver det vanliga. Och jag måste ju säga att jag tror att Johnlook har lyckats bra genom att satsa på att kontakta bloggare, det sprider ju sig lätt om man säger så. Hur många tusen besökare har Natacha varje dag? Måååånga är det iallafall!

Men egentligen är det ju inget konstigt alls! "Ingen big deal" för att härma en reklam som går på tv nu. Hehe. Jag jobbar ju med att göra trycksaker hela dagarna (inte just nu då jag är mammaledig, men i vanliga fall) och att göra ett visitkort enligt kundens önskemål gör man ju inte bara en gång per dag liksom (är det någon som egentligen vill ha ett visitkort från en färdig mall?). Och att ha "lyxigare papper" ingår ju, för det är inte någon som INTE vill ha "lyxigare papper" eftersom hela visitkortet bara känns skräpigt annars.

Ville nog egentligen bara säga det att om du inte vill beställa genom Johnlook, så går det lika bra att knalla in till vilket företag som helst som gör trycksaker i stan (eller kolla upp på deras hemsida hur man kan skicka in material) och få ännu bättre och mer personliga visitkort (och andra trycksaker).

Mitt tips är ju såklart www.kph.se (ja, jobbet så klart).

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar