fredag 31 oktober 2008

Ärsch, jag drar det där om ekonomin på en gång.

Jag kände att jag kanske ville förklara det där med ekonomin direkt. För det finns inget på tv att se, jag har läst de bloggar jag har lust att läsa och webbshopparna bör jag ju hålla mig långt bort ifrån.

Upptäckte idag att mina pengar är slut för den här månaden. Och månaden har ju inte ens börjat!

Vi hade sjukt lite pengar över den här månaden efter som vi skulle betala en del stora grejer (Dopet, resa till norrland i jul och babysim bara för att nämna några...) och på det så hade jag några egna små-räkningar (en liten h&m-räkning, lite på kreditkortet, någon liten prenumeration på en tidning och räkningen för Scrubs-säsong6-dvdn). Sen så har jag inte tänkt efter att jag kanske inte har råd att shoppa den här månaden. Tuva växer ju som ett bambuskott (visst är det de som växer så fort?) så hon behövde ju en hel del nytt (som det här och det här). Till mig har jag faktiskt bara köpt en sak, och det är den här kjolen som kanske borde lämnas tillbaka nu om jag ska vara ekonomisk... Men vill jag det? Hm.

Men, kanske ska se det som en liten utmaning istället? Lite levnadskostnader har jag ju råd med ändå. Kan ju bli kul med en utmaning. Positiv som jag vet inte vad. Hehe.

Nu kommer Simon hem, måste hinna höra hur det gick på matchen innan han drar vidare igen. Det här är ju hans kväll ute den här helgen, det gäller att turas om.

Natti, natti (igen...)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar