måndag 6 oktober 2008

Tuvas hockey-premiär

I lördags var Tuva på sin livs första hockey-match och kollade på sin pappa som spelade internmatch (gamla GH-laget mot nuvarande, typ) i Gränby ishall. Vi (Simons mamma och pappa var ju med också) kom upp i mitten av andra halvlek och då var det jämt mellan lagen, men sen slutade det 8-4 till nuvarande laget "juniorerna". Jag antar att de hade lite bättre ork än de gamla. Haha!

Tuva sov fram till sista perioden, då tyckte hon att det var dags att börja kika lite grann. Och hon tyckte nog att det var rätt skoj! Tuva gjorde ju sin hockey-debut ganska mycket tidigare än mig, jag hade ju inte vart på någon hockey-match innan jag träffade Simon. Jag hade ju en liten teori om att hockey-killar enbart var fula och luktade illa, men Simon motbevisade det om man säger så.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar