tisdag 28 oktober 2008

"Monki är ingen barnvagnsbutik"

Ja precis så var det en tjej som sa till sin kompis när jag och Tuva var inne och kollade på Monki, hade vart i kassan och skulle tråckla oss ut. Och visst kan jag hålla med. Monki ÄR ingen barnvagnsbutik. Dels så säljer de inte barnvagnar, men det var väl inte det som de menade antar jag. Det är ju grymt trångt där inne! Och konstiga små grejer som sticker fram på golven osv. Knepigt att ta sig in och knepigare att ta sig ut. MEN, det jag ville komma fram till var deras attityd.

"Monki är ingen barnvagnsbutik" sa hon till sin kompis lagom så att jag skulle höra (precis efter att jag sagt ursäkta till dem, för att jag skulle få komma förbi och ut) och inte med något direkt tonfall som sa något om medlidande utan väldigt mycket tvärtom. Som att jag inte hade rätt att vara där med barnvagnen. Hade de sagt det sekunden innan så hade jag kunnat köra på dem lite med barnvagnen, men nu fick jag nöja mig med att jag mötte en annan barnvagn på vägen ut. Hehe.

Jaja, mest skrattretande var det faktiskt. Och det här var det som jag stod i kassan för:

En as snygg kjol för 300:-. Jag tycker verkligen att den är super fin! Men eftersom jag inte kunde prova den i butik så fick den provas hemma och jag vet inte riktigt om den var SÅ bra på. Jag ska prova lite nogrannare idag så får vi se om den får stanna eller ej.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar