söndag 5 oktober 2008

Fredags-shopping (byte, rabattkupong, tillgodokvitto, rea och klänningen med stort K)

Ja, i fredag så tog ju jag och Tuvisen en liten shopping-tur på stan innan det blev dags för lunch.

Det här var alltså den som låg under vagnen (det är ju smidigt att shoppa med vagn också på det viset, det är bara att lassa på under!) när jag kom hem:

Min fina klänning från Gina Tricot! PRECIS i sådan modell jag letat efter och i rätt prisklass också, 249:- är ju inte illa! Jag är så nöjd, så nöjd.

Gina Tricot så blev det en liten fodralklänning också, det var rea så en ynka liten femtio-lapp tyckte jag att den var värd. Sen bytte jag ut en kjol på Ruth mfl till linnet med rosetten, men den ska tillbaka den med. Ser ju fin ut på bilden, men den satt inte nå bra och paljetterna sitter redan löst...

När Tuva döptes så fick hon tre stycken lika halsband från Guldfynd, så vi passade på att byta det mot den lilla ramen (det syns ju lite dåligt på bilden men det är små rosa hjärtan på). Jag hittade även två ljushållare och en rosabandet-reflex.

Medans jag väntade på att Emma skulle sluta så kom jag på att jag hade ett gammalt tillgodokvitto på Cervera, så för det fick vi ett tomtebobarnen-underlägg (matchar Tuvas mat-grejer hon fick vid dopet), ett rosa fat och ett litet guldljus.

Efter som Tuva växer så det knakar och spyr som en liten gris så behövdes det lite fler bodys, favoriterna kommer från Kappahl så jag slog till på några fler. Och i senaste numret av Veckorevyn fick man en 50:- rabattkupong på MakeUpStore, så det införskaffades en skimrande ögonskugga och en glitter eyeliner där.

Så nu var det slut shoppat för den här månaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar