fredag 31 oktober 2008

Kanske rätt så ointressant, men så kan det va!

Ja, nu när jag ändå sitter här framför datorn så kan jag ju lika gärna slänga in ett inlägg till. Det känns som om att jag inte bloggat alls idag, men har ändå hunnit med tre inlägg. Inte dåligt! Men jag har ju ett så händelserikt liv så det blir ju så. Eller inte... Haha!

Idag har vi ju vart på fyrishov och badat med stora lillebror Micke (han är 24 år, gammal som gatan), hans Kevin (fyller 3 i januari), Pappa, lillasyster Julia (11 år), lillebror Philip (13 år) och lillebror Ville (3 år i november). Och det var ju skoj, men någon som tyckte att det var SUPER SKOJ var Tuvisen. Jäklar vad hon härjade! Och det gick jätte bra (Tack för hjälpen förresten Julia, du är så duktig med Tuva!), vi badade säkert en timme innan jag kände att nu får det nog vara dags att gå upp för Tuva. Hon skulle efter Kevin och Ville, klättra på dem och hänga i deras badringar, och gärna tugga lite på dom också.

Efter badet så följde vi med ut till Funbo ett tag för att umgås med familjen. Tuva har ju verkligen blivit super social nu. Hon vill umgås med folk och tycker att det är mycket roligare med mycket folk runtomkring än att vara ensam hemma med mamma. Men jag har hört att de kan bli överstimulerade så att man bör vara hemma själva och ta det lungt också? Annars så blir de stressade tydligen.

Annars ikväll så har jag gråtit en skvätt över min ekonomi (mina pengar är redan slut!  Men mer om det en annan dag), ätit skit-tråkig fredagsmiddag (stekt falukorv med mackaroner), önskat Simon lycka till inför seriepremiären ikväll (Heja, heja!), övat il-skrik med Tuva (hon tycker att det är skit kul) innan hon skulle sova och sen har jag legat på soffan här i min ensamhet. Och nu är jag så trött så jag håller på och smäller av.

Det låter ju kanske lite deppigt, men jag är rätt glad ändå! Nu ska jag bara vänta på att Simon kommer hem så att jag får höra hur matchen gick sen ska jag sova.

Långt och rätt så ointressant inlägg, men va fan. Thats life.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar