torsdag 23 oktober 2008

En dålig, dålig, dålig dag.

Ursch idag är en riktigt dålig dag.

Jag känner mig svullen som om jag hade svalt en medicinboll och kroppen är liksom inte med mig. Allt är obekvämt och när jag tittar mig i spegeln så ser jag Ringaren i Notre dame. Jag blev så frustrerad när jag skulle klä på mig innan jag skulle iväg i förmiddags så att det kändes som att kroppen skulle sprängas eller att jag skulle spränga min garderob. INGET passade. Fast det är ju ofta så innan jag ska iväg nu för tiden. Gahhhh...

Och efter att ha stressat, stressat, stressat som en tok till mvc för återbesök (ska egentligen vara 6-8 v efter att barnet är fött, Tuva är snart 6 månader... Men bättre sent än aldrig kanske?) så kom jag 10 minuter för sent, efter ytterligare 5 minuter så blir jag uppropad (under tider så har barnmorskan stått i ett rum med en annan sköterska) men då var jag tydligen för sen, men hon sprang iväg för att kolla om hon hann med mig ändå. Efter ett par minuter så kommer hon tillbaka och säger att jag inte får komma in eftersom det bara är 10 min kvar av min tid. "Men jag vill bara ha ett recept" säger jag, men det går inte ändå tydligen, för det hinner man inte med på 10 min. Så jag får valet att vänta eller få en ny tid, men jag tyckte att jag lika gärna kan vänta eftersom jag ändå är där. Och en timme fick jag vänta, sen tog det 10 min och sen var jag klar. Och då hann vi ändå prata ganska mycket tycker jag. Eh?

Jag hann ta prover undertiden jag väntade iofs, så helt bortkastat  var det inte. Blodtrycket var lågt, för lågt och blodvärdet var på tok för lågt så på vägen hem (med 1,5 timmes mellanlandning på jobbet) sprang jag förbi ica och köpte järn-juicen som är bättre än alla järntabletter i världen.

Så nu sitter jag här i soffan och är missnöjd, uppsvälld, ledsen, trött, har tvättbergs-ångest (hallå, jag tvättade ju nyss och ändå är tvätthögen ENORM) och städ-ångest men jag orkar inte ta tag i något. Sötnosen ligger och sover just nu så jag ska dricka lite kaffe och ta mig samman.

Ja, ja. PMS-kallas det visst...

Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar