tisdag 4 november 2008

"Det är ingen idé att somna, du ska ändå upp om några minuter igen."

Ja jäklar, natten tills idag var inte att leka med. Dödstrött (eftersom natten igår inte heller var så kul) gick jag och la mig vid 22, och efter några minuter börjar Tuvisen skrika, och sen bökar hon och skriker om vartannat tills jag tar upp henne vid 00-tiden, då lägger vi oss på soffan och sjunger sånger och hoppas på att lilla bökiga Tuva ska bli trött och somna. Och det gör hon till slut, vid 01.30 närmare bestämt!

Och då sover hon fram till 03.30 ungefär, sen blir det bök, bök, bök med några minuters mellanrum fram tills att jag tar upp henne 05.30 och ger henne mat (hon fick välling där på natten också, så hon borde ju inte vara hungrig kan man tycka).

Klockan 06-någonting får Simon gå upp och ta henne så att jag kan få sova lite mer, två timmars sömn på en natt gör ju knappast någon glad. Så då fick jag ialla fall sova två timmar till, det var välbehövligt. Sen vart det upp, börja sjunga barnvisor igen för att förhoppningsvis få Tuvisen trött, och det fick jag vid nio, sen sov vi tillsammans på soffan i två timmar till. Så totalt har jag alltså fått sex timmars sömn inatt, uppdelat på tre omgångar. Fint det.

Och sen är det ju så dumt att det är så att ju mer Tuva bökar, desto svårare har jag att somna om mellan gångerna. Det är som om kroppen ställer in sig på att "Det är ingen idé att somna, du ska ändå upp om några minuter igen." Men det är ju bättre med några minuters sömn mellan bökningarna än inga kan man ju tycka ialla fall.

Sen kan man ju ställa sig frågan varför hon bökar och skriker så här? De senaste 2 veckorna har hon vart värre än vanligt. Men så illa så att hon faktiskt vart vaken så här mycket mitt i natten var det ju flera månader sen hon var. Det finns väl några klara anledningar och förmodligen är det väl en kombination av dem. 1. Hennes krångliga mage. 2. Tänder på gång? 3. Att jag köpte fel vällning, majsvälling istället för havre.

Nu springer hon iaf runt här i gåstolen och är lite små sur och arg. Men det är ju inte så konstigt. Hon har ju inte sovit så mycket hon heller!

Nu ska jag roa henne lite.

Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar