torsdag 20 november 2008

Fullt ös FRAMMÅT!

Alltså, gud vad det händer mycket just nu. Helt galet mycket! Ja, i Tuvas utveckling alltså, i mitt liv är det ganska så stillastående.

Den här veckan så har hon lärt sig att man kan dra ut lådor och i lådorna så är det alltid en MASSA skoj. Som plastpåsar, skärbrädor, tyg, papper, halsdukar, väskor och annat smått och gott (att tugga på). Dessutom så verkar hennes armar växt ett par centimeter, för nu når hon saker hon tidigare inte nått. Mitt fat med ljus som stått på tvbänken var jag tvungen att flytta på idag till exempel, för det går inte att flytta det längre in. Och Simon gitarr springer hon och drar i strängarna på ibland.

Sen har hon lärt sig vart lampan är, och när hon tittar på lampan och man säger "Vad duktig du är gumman! Jätte bra!" då skiner hon upp som en liten sol och ser så stolt ut. Nu sitter hon dessutom jätte bra, när jag skulle bada henne idag efter en liten katastrof så var det mycket lättare när hon kunde sitta i sin balja och jag kunde duscha av henne.

Sen är det en massa andra saker som man upptäcker hela, hela tiden! Aslan jagar hon runt i hela lägenheten och skriker "AAAaaaaaaaa" (som ett ljust il-skrik typ), sen säger hon "mamammmmaaammmammma" och så smackar hon med läpparna och ska pussas.

När vi var ut och skulle handla häromdagen så blev hon jätte kinkig i vagnen typ 5 minuter hemifrån så då började jag prata om Aslan och då blev hon glad igen och sa "AAAaaaaa".

Tuva härjar runt i gåstolen och allt som kommer inom räckhåll för henne åker med... Bland annat hade hon fått tag på min svarta tröja någonstans ifrån. Haha! Sen så kommer hon numera in i kökslådorna... Så nu försöker jag lära henne "AJ, AJ!" och det går väl lite sisådär måste jag säga.

Sötaste busungen! Snart kryper hon också. Så duktig så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar