torsdag 13 november 2008

Nästan som shopping

I måndags var jag upp på vinden och rotade fram lite grejer i förrådet. Förut så städade jag ur saker ur garderoben för att den inte inte skulle vara så full och jag kunde köpa nya saker med bättre samvete. Nu lägger jag tillbaka en del så att jag ska känna att jag inte kan shoppa eftersom jag har en proppad garderob. Det är ju mycket roligare men den anledningen än att jag inte kan shoppa för att jag inte har nå pengar.

Kartonger med jackor, och sen högen som fick följa med ner.

Nu är det proppat i hall-garderoben!

Och det här var det som fick plockas ner och in i garderoberna igen. Fint det!

Från vänster: svart vinterjacka från La Redoute, mullvadsfärgad fodrad-jacka (kort trench?) från h&m, grå kappa från Prag, rutig och mysig duffel från Cheap Monday och sen en mörkblå kappa från h&m.

Två par varma vinterskor (de ljusa från Skopunkten och de svarta från Din Sko), en skinn-handväska + påse från Indiska och fyra plånböcker (Tuva har ju spytt i den som jag har nu, och jag har inte bytt den än. Äckligt, jag vet... )

Jag orkar inte skriva vad allt dessa är, men en hel del godbitar är det! Undrar varför jag plockat undan dem förut?

Här är en hel del gamla favoriter, min jul-kjol bland annat. Den långa svarta västen är aldrig använd men jag tror det är dags nu.

Visst är det suveränt när man har som en egen liten affär uppe på vinden? Fast nu är det inte så mycket av värde kvar där uppe tror jag. Lite sommarkläder och lite favoriter som jag inte vill slänga bara.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar