lördag 15 november 2008

Bättre än väntat

Imorse när Tuva ville gå upp 05.30 efter en natt av bök, bök, bök och åter igen bök så höll jag nästan på att smälla av. Kroppen värkte av sömnbrist och jag tänkte "idag tänker jag ställa in allt, ALLT, och bara sitta hemma och grina". Men så fick jag till slut Tuva att somna om vid 07-snåret och så sov vi 1,5 timme. Och sen var det en helt annan sak! Tuva var på bra humör och kroppen värkte inte fullt lika mycket så jag skickar ett sms till Carro och säger att det blir bad på Fyrishov ändå (skickade ett sms och ställde in innan vi somnade om, Carro såg dock båda samtidigt... Haha!).

Att bada var skoj, och Tuva tyckte att det var SUPER skoj! Så sen var hon trött och sov en timme när vi kom hem. Sen skulle jag träffat Annelie för en fika på stan, men hon kom hem hit istället med subway-mackor så vi åt dem, fikade och färgade Annelies hår (som blev super fint!). Så hjälpte hon mig att roa en lite kinkig och trött Tuva, så att hon höll sig på bra humör ändå.

Sen när Annelie åkte så var det nästan läggdags för Tuva och hela dagen hade gått helt smärtfritt (om man bortser från morgonen) och det var ju inte vad jag hade trott klockan 05.30.

Det enda jag fick ställa in var att lillasyster Julia skulle sova över här, men jag kände att jag nog bör lägga mig i tid och hon får komma imorgon istället och leka med Tuva. Så det löste sig bra det med.

Finemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar