tisdag 11 november 2008

En gullig gubbe som rensade avloppet

Jag måste bara berätta, för det var så gulligt.

Det kom hit två gubbar imorse för att rensa avloppet i köket, och en utav gubbarna får syn på Aslan och blir alldeles till sig och undrar vad det är för ras. Tydligen så hade det kommit en likadan katt till honom för ett tag sedan, en orange med vit teckning och randig svans och han hade sökt i kattböcker för att se vad det var för sort. Tyvärr så fick jag ju göra honom lite besviken eftersom Aslan är en helt vanlig bondkatt (och förmodligen katten som kom till honom också) och dessutom så råkade jag ljuga för honom, jag sa att det bara finns hanar som är orange, men det är ju så att det är tre-färgade katter (sköldpaddsfärgade?) som bara är honor. Fast iofs så har jag aldrig sett en orange-honkatt så det kanske stämmer det med. Jaja.

Det jag skulle komma till var att han berättade att eftersom hans pojkar var allergiska så hade han inte kunnat ta in katten, utan att han hade byggt ett litet hus med värmeslingor i till honom utanför. Nu hade han satt upp lite julbelysning och satt in en kamera så att han kunde se när katten var där.

Hur sött är inte det? Dessutom så var han tvungen att säga hej då till Aslan innan han gick.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar