tisdag 25 november 2008

Tuva blev glad och jag blev nöjd

Ibland kan jag vara lite tjurskallig, som idag. Det är ju as mycket snö ute och det var knepigt att gå ut och gå med barnvagnen idag på dagen. Det är ju på väldigt få ställen som det faktiskt är plogat, på det flesta ställena så är snön bara ihop pressad i en liten gång där inte en barnvagn får plats. Och att dra barnvagn i lös-snö är ju tungt.

Men fasiken tänkte jag, det var ju klart väder och ska snö hindra mig från att ta mig till babysimmet så var det ju otroligt dumt att ens anmäla mig till att gå på det nu på vintern. Så jag och Tuva pulsade iväg. För Tuvas del så gjorde det ingenting att skumpas runt, hon somnade så gott både dit och hem, men för min del SHIT POMMESFRITES säger jag bara.

Det blev två träningspass att ta mig dit och hem, vägen som i vanliga fall tar 10 min (jag brukar speeda på rätt bra) tog nu 25-30 min. Och då tog jag det inte lungt. Gahhh...

Men det var det värt! För det är ju veckans roligaste för Tuva (hon älskar att bada! Lilla sjöstjärnan*.) och jag känner mig stolt över mig själv nu.

Jajamensan!

*Sjöstjärna=

Ålder: under 12 månader

Barnet håller fast i kanten, ryggflyter 3 sek med "åttan". Roterar från rygg till mage med hjälp och väntar på OK för att hoppa från kant eller matta. Simmar fria sim med förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar