måndag 24 november 2008

Det blir alltid något bök

Tuva har vart helt underbart snäll (för att vara Tuva alltså) idag. Bara lite små bök då och då när hon blev trött men annars så har hon vart en liten solstråle!

Det finns några saker som gör henne riktigt, riktigt glad och det är:

  • Att leka tittut, man slänger hennes snuttefilt överhuvudet på henne och så när hon drar bort den så säger man "Tittut!".
  • Aslan, så fort hon ser honom så blir hon alldeles till sig och skrattar och jagar honom runt i lägenheten med gåstolen. Aslan blir dock livrädd och vet inte vart han ska ta vägen, men korkisen lägger sig ändå på ställen dit hon kommer åt...
  • Teletubbies. Gud vad hon gillar Teletubbies! På morgonen så sitter hon och skrattar åt tvn.
  • När pappa kommer hem. Idag vart hon helt överlycklig!
  • Andra barn, det är ju så kul! Eller överhuvudettaget när det kommer hit folk och fikar. Fast killar kan vara lite läskiga...
  • Att bada i bassäng, badkaret och hennes balja är alldeles för litet för henne tycker hon. Så jag hoppas att snöstormen lagt sig tills imorn så att vi kan ta oss iväg på babysimmet.
  • När man kittlar henne på magen, då skrattar hon som en liten tok!
  • När man ska ta kort på henne, det tycker hon är jätte kul och skiner upp!

Men för att återgå till dagen idag så blir det ju alltid nå bök, nu på kvällen så upptäckte jag att hon hade feber och verkade ha ont i näsan (?) så ville hon inte äta och blev jätte ledsen när hon skulle sova. Att hon inte vill äta har ju praktiskt taget aldrig hänt förut eftersom hon är otroligt matfrisk.

Jag hoppas verkligen inte att hon blir sjuk nu! Hon har ju haft såna problem med magen nu i en vecka ungefär (men jag har ju lovat mig själv att INTE bli en mamma som pratar massa bajs så jag ska inte gå in närmre på det...), men hon har ju istort sett alltid problem med magen så jag hoppas inte att det är det heller.

Håll tummarna för mig att natten inte blir en katastrof och att lilla stjärnan inte blir sjuk nu. Ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar