lördag 29 november 2008

ÖL ÖVERALLT!

Helvetes, helvete.

Igår skulle jag in på systemet och överraska Simon med att köpa lite olika ölsorter och när jag sen sätter mig i bilen så känner jag en liten öl-pust, men tänker att det nog är min hjärna som tror att det luktar öl för att jag nyss vart och köpt det.

Så när vi går från bilen till lägenheten så hör jag ett "pfffffffffffffff, pffffffffff, pfffffffff" ljud från min väska och ännu lite mer öl-lukt. Helvetes tänker jag och skyndar mig in. mycket kan det ju inte hunnit läckt ut, men jodå. Allt i min väska badar i öl. Nice.

Mobil, kamera, plånbok, pass, almanacka, vantar, leksaker till Tuva och en massa annat skräp.

Skit, skit, skit.

Men så kan det gå. Ingen idé att vara sur heller, det var ju bara otur. Dessutom så var jag tvungen att rota fram en ny plånbok (den jag hade var ju trots allt rätt så inspydd av Tuva så jag behövde ju byta) och jag hittade min farmors gamla. Och det är ju lite mysigt att gå runt med ett litet minne av henne. Dock är det lite små-tråkigt att det flyter öl innanför displayen på kameran... Men det kanske torkar in. Hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar