måndag 17 november 2008

Argaste och gladaste ungen i stan

Ok, jag kom på en sak jag inte testat idag och det var att sätta på hennes cd med vaggvisor så nu sitter hon i babysitter och lyssnar på den. Då skäller hon inte fullt lika mycket.

För det är skäller hon gör just nu, gormar, skäller och gnäller. Skulle hon skrika så jag trodde att hon hade ont är det ju en helt annan sak. Hon är jäääääkligt bestämd den här lilla damen. Och hon är inte ens sju månader! Jag undrar hur det kommer att bli när hon kommer in i trotsåldern, eller ännu värre, tonåren! Shit pommesfrites.

Men hon kan ju vara glad också, super glad! Nu skrattar hon åt mig den lilla tokungen, hon verkar visst vara rätt nöjd med visorna. Att jag inte fattade det!

Tuva innan jag satt på barnvisorna:

"Mamma, jag vill lyssnar på min cd. Fattar du dåligt eller?"

Tuva tidigare idag:

Pigg och glad = fullt ös...

Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar