söndag 30 november 2008

Lyx att shoppa utan barnvagn

Eftersom det inte blev någon utgång för mig igår så tog jag och Carro en sväng på stan istället. Att gå på stan utan barnvagn är ju en lyx, för när man har med Tuva så har man ju mest fokus på att hon inte ska ledsna (vilket hon gör om man är inne i en butik för länge, eller om vagnen står still) och att prova kläder är ju svårt.

Sen så är det ju skönt att äta lunch och bara fokusera på det också, inte på att plocka upp leksaker och nappar från golvet hela tiden... Haha! Men jag ska inte klaga, för det går ju bra att ha med Tuva också, det är bara det att det är skönt ibland att kunna fokusera på det man gör, och på den personen man är med. Dessutom fick lilla sjuklingen lite egentid med sin pappa och det är ju kul för dom båda.

Lite shopping blev det faktiskt (fast det hade kunnat blivit bra mycket mer, men jag är så duktig nu för tiden) och det här var det jag kom hem med:

På H&M var det "2 för 1" på alla mössor och halsdukar, så två mössor fick följa med hem. Vem passade bäst i dem?

Den här toppen med volang har jag spanat på länge på H&M och nu så testade jag den, och eftersom den satt som en smäck fick den åka med hem. Jag funderar på att ta bort "knytet" i fram eftersom det är fina knappar under bara.

En billig (129:-) svart kofta från Vila blev det också. Är det något jag verkligen saknat i garderoben så är det en vanlig svart kofta som inte är lång. Den här var ju lite söt också eftersom det är lite spets i halsen.

Sen blev det även ett snyggt cerise fotoalbum till Tuva från Åhléns och små gele-snöflingor att fästa på fönster, glas, speglar osv från nyöppnade Stockhome (heter det så?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar