måndag 10 november 2008

Kan inte de där jäkla tänderna ploppa upp snart då?

Jag tror att det är tänder på g för lilla Tuvisen. Hon dreglar mer än någonsin, tuggar på allt och man ser att hon är besvärad i munnen, tuggar på läpparna osv. Man märker ju att hon inte riktigt är helt glad i övrigt heller, hon är ju rätt så kinkig och sover dåligt. Inatt vaknade hon och bökade med 20-30 minuters mellanrum. Jag är hyfsat trött idag alltså. Så det skulle ju vara skönt om tänderna kunde komma nu!

Hur lång tid kan det det vara jobbigt innan tänderna kommer fram? Jag tycker ju att det hållt på i ett par veckor nu och det blir bara värre och värre. Viserligen misstänker jag att Tuva inte har världens högsta smärtgräns, men ändå. Tycker så synd om henne, och om mig själv som inte får sova.

Ja, ja, vi är hemma idag och städar så jag behöver ju inte vara så fit for fight, men det vore ju trevligt om man kunde känna sig lite pigg någongång. Fast det kanske är så det är att vara småbarnsförälder?

Jaja, nu ska vi väl inte vara såna.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar