onsdag 12 november 2008

Dagens

Humör: Ok tror jag.

Gjort: Försökt äta frukost (Tuva ville ta min tallrik med fil, och det fick hon ju inte och då blev hon så arg så det var bara att ge upp), försökt roa en otroligt kinkig Tuva.

Planer: Tuva ska på fotografering klockan 14.00, sen blir det fika hos Maja och ikväll är det pulsgympa.

Ser på: Vakna med the Voice och Teletubbies.

Lyssnar på: Ingenting just nu.

Läser: Bloggar.

Dricker: Kaffe

Äter: Lite fil med musli till frulle, sen blir det wok med älgkött och mango från igår till lunch. Sen hörde jag något om rabarberpaj hos Maja.

Bästa:

1. Att jag fick mysa med Tuvisen medans hon tittade på Teletubbies.

2. Att jag fick en inbjudan till Elin Klings party.

Sämsta: 

1. Ekonomin. As always...

2. Att det ska vara så jobbigt för Tuva med tänderna.

3. Att jag inte kan gå på Elin Klings party (det är inte bara barnvakt som är problemet utan hemfärden också, sista tåget går 23.10 på vardagar och festen börjar 22.00).

4. Natten, Tuva bökade, bökade och bökade hela natten lång.

5. Att jag känner mig som en så dålig mamma när jag tycker att det är jobbigt när Tuva är så här. Har alla andra mammor hur mycket tålamod som helst?

6. Att vi missade babysimmet igår, men Tuva bara skrek och skrek så det var liksom inte läge för det just då.

Oj då, det blev en lång lista med sämsta. Positiv som få... Hehe!

Tänker på: Att det ska bli så skönt när Tuva får sina tänder och blir sitt vanliga pigga jag igen!

Barn: Ont i tänderna, men jag ska ge henne lite alvedon så kanske hon blir lite mer fit for fight.

Väder: Mulet. Som de flesta dagar...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar