söndag 30 november 2008

Sjuklingar som kollade på fyverkerier

Pappa och mamma (+syskonen Philip, Julia och Ville) kom och hämtade upp mig och Tuvisen för att kolla på adventsfyverkerierna vid Botaniska trädgården och det är ju så lyckat att pappas jobb ligger precis brevid så vi fick första parkett utan att behöva trängas (dock doldes de lägsta fyverkerierna av lite träd, men va fasen, det spelar ju ingen roll!) och dessutom kunde vi sitta inne och slippa stå ute och frysa tills det började.

Och vad jag är glad att vi åkte med på det! Tuvas min när det satte igång var oslagbar!!! Största ögonen jag någonsin sett och vid öppen mun. Hon var super fascinerad! Och jag med för den delen, jag ÄLSKAR fyverkerier och det var så sjukt fint. Det går inte riktigt att beskriva. Underbart! Men tyvärr så glömde jag sätta i minneskortet i kameran innan jag åkte (kameran kom jag ihåg) så inga bilder blev det... Men här kan ni se på UNT-TV. Efteråt så blev det fika hemma hos mig med familjen och brorsan (Tuvas gudfar) och hans familj. Super mysigt! Tuva blev jätte, jätte glad. Hon är verkligen social den lilla ungen. Innan vi åkte iväg var hon så kinkig så kinkig, sen blev hon på strålande humör och när de åkte hem så blev det kink igen.

Nu är vi två sjuklingar här hemma (Simon är på hockey) och det var en pärs att få lilla stackars Tuva i säng, men till slut somnade hon på min kudde i min famn och nu ligger hon upp-pallad på två kuddar i sin säng så att hon inte ska bli så täppt.

Jag sitter i soffan och dricker te och hoppas, hoppas, hoppas att min bihålevärk, snuvighet och halsont gått över tills imorgon. Jag varken orkar eller vill bli sjuk nu!

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar