tisdag 18 november 2008

Trötttrötttrötttrötttrötttrötttrött

Tuva sover SÅ dåligt just nu. Jag vet att det är så att ha barn, men ändå. Ibland undrar jag ju hur folk orkar med flera barn? Och mamma och pappa som orkat med tio stycken?!?!

Inatt så hann jag sova ca 30 min innan hon började böka och hon vaknade helt sen tog det två timmar innan jag kunde somna om. Det var upp och ner i sängen hela tiden för att stoppa om och stoppa i nappen. Jag hoppades ju att hon skulle somna om efter varje gång, och det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan. Hehe.

Efter de där två timmarna så somnade hon faktiskt om, men som längst så sov hon i 15 min i streck, ofta bara 5-10 min. Men då var jag så trött så att jag somnade mellan gångerna ändå. Och så 05.30 var det dags att gå upp enligt Tuva. Jaha, ja. Det är ju bara att lyda.

Jag har läst någonting förut att de kan komma in i olika perioder i utveckligen och att när de börjar kunna ta sig runt själva så drömmer de mardrömmar på nätterna om att de tar sig iväg från sina föräldrar. Typ. Fast jag har för mig att det var 8-9 månader... Men Tuva är ju iofs rätt tidig med mycket saker så.

Jag har ju testat ganska mycket också. Att aktivera Tuva under dagen, träffa folk osv och att vara hemma och ta det lungt. Och vissa dagar så har hon sovit bra på dagen och andra har hon typ inte sovit alls, och andra dagar har det vart ett mellanting mellan allt men det verkar inte spela någon roll för nattsömnen. Jag kräver ju inte att hon ska sova 12 timmar i streck, utan kanske 10 timmar och att hon bara vaknar 1 gång i timmen då. Så är jag nöjd. Jag lovar!

Är det någon som har något tips så är det varmt välkommet.

Nu ska jag kolla på www.growingpeople.se om det finns nå skrivet om snart 7 månaders bebisars sömn och dricka litervis med kaffe så kanske jag vaknar också.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar