torsdag 27 november 2008

Här ändras det rutiner helt plötsligt

Snacka om att det är Tuva som bestämmer här hemma. Nu har hon ändrat om lite i sina rutiner, bland annat så vill hon inte längre somna i sin säng utan hon ska somna tillsammans med mig på soffan och sen får man bära in henne till sängen. Lägger man ner henne direkt i sängen som vi gjorde förut så blir hon så arg, så arg. Sen har hon slutat äta välling på dagen och kvällen, förut så var det ju vällingen som var bäst men inte nu längre. Hon total vägrar!

Sen har hon blivit lite lugnare på natten, hon bökar bara en gång i timmen mellan 01-05 då hon vaknar och vill ha välling (då går det bra) sen somnar vi om tillsammans i våran säng ett par timmar till. Så det är ju skönt! Förut så ville hon alltid upp när hon vaknade oavsett vilken tid det var. Känns som att jag har fått sovmorgon varenda dag den här veckan alltså! Att gå upp klockan sju är ju rena lyxen.

Så här vill hon somna, och sen är det inga problem att sova vidare i sängen.

Annars med Tuva så är hon ju lite febrig just nu och lite små förkyld. Men jag tror att febern är på grund av tänderna. Ett jäkla bök det där med att få tänder alltså! Hoppas verkligen att hon kan få dem snart...

Igår kväll så var det inte nå kul, hon vaknade och skrek under hela kvällen. Stackars liten... Till slut fick jag henne att somna i våran säng och sen kunde jag lyfta över henne till hennes egen efter en timme ungefär. Super orolig och jätte ledsen var hon! Idag verkar hon rätt pigg igen, lite varm fortfarande men vi får se hur dagen blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar